آدرس:

تهران ، خیابان نجات الهی

تلفن:

0912-2271645

خط مشی نام تجاری

خط مشی نام تجاری

یکی از وظایف اصلی مدیران برند انتخاب و ترکیب بهینه خط و مش های مختلف برای محصولات سازمان است . توجه بفرمایید هر مدیری وقتی به مقوله انتخاب و خط مش محصول خود می رسد با پنج گزینه روبه رو می شود.
این پنج گزینه عبارتند از:

بسط خط:
وقتی که می خواهید به طبقه کالای موجود خود اقلامی با نام تجاری مشابه اضافه کنید و معمولا اقلام اضافه شده از ویژگی های جدیدی نظیر طعم، شکل، رنگ، اجزاء اضافه، اندازه بسته بندی و غیره برخوردار باشند، شما از خط مشی بسط خط استفاده کرده اید. بسط خط ممکن است مخاطرات داشته باشد. بسط خط ممکن است سبب شود نام تجاری معنای خود را از دست بدهد .

بسط نام تجاری:
ممکن است تصمیم بگیرید که از نام تجاری موجود برای یک کالایی در یک طبقه جدید استفاده کنید. خط مشی نام تجاری مزایای چندی دارد که در مطالب بعدی به آن می پردازیم.

نام های تجاری چندگانه :


گاه یک شرکت در یک طبقه کالای مشابه، نام تجاری دیگری عرضه می کند.سازمان ها برای این کار انگیزه های متفاوتی دارند. گاه سازمان درصدد ایجاد ویژگی و یا جاذبه ای متفاوت برای انگیزش های مختلف خرید است.

نام های تجاری جدید:
وقتی شرکتی در یک طبقه کالای جدید، محصولاتی به بازار عرضه می کند شاید که دریابد که هیچ یک از نام های تجاری موجود مناسب محصولات جدید نیستند. زمانی که تصویر ذهنی نسبت به نام تجاری نمی تواند کمکی به کالای جدید کند، بهتر آنست که شرکت ها نام تجاری جدید ایجاد کنند.

نام های تجاری مشترک:
یک پدیده جدید، نام تجاری مشترک است که نام گذاری دوگانه هم گفته می شود. در این حالت دو نام تجاری معروف و شناخته شده برای یک محصول در هم ادغام می شوند تعیین نام تجاری مشترک گونه های مختلفی به خود می گیرد، گونه ای از آن نام تجاری مشترک اجزای ترکیبی است. نوع دیگر تعیین نام تجاری مشترک، روش مشارکتی است.

 


پیشنهاد مطالعه

ارزش ویژه برند چیست؟

ارزش ویژه برند چیست؟

واقعیت های ساخت پرسنال برند

واقعیت های ساخت پرسنال برند

تداعیات اصلی برند

تداعیات اصلی برند