سبد خرید شما خالی است.
اغلب سازمانها از طریق برنامههای بازاریابی و سایر فعالیتهای ترویجی، حرکت خود را برای ایجاد برند آغاز میکنند. اما در نهایت برند چیزی است که در ذهن مشتری ایجاد میشود و بر جای می ماند.
برای ایجاد برند برای یک محصول لازم است به مصرفکنندگان بیاموزیم که :
و با استفاده از نام منحصر به فرد و سایر عناصر هویت برندمان را برای آنها مشخص کنیم.
برندسازی با ایجاد یک ساختار ذهنی به مصرفکنندگان کمک میکند تا دانش خود را در مورد محصولات و خدمات سازماندهی کنند و به این ترتیب تصمیمگیری برای آنها سادهتر میشود.
هر زمان و هرکجا مصرفکنندگان درصدد انتخاب میان چند گزینه باشند، برندها میتوانند دراین فرآیند نقش مهمی را بازی کنند.
به همین دلیل بازاریابان میتوانند ازبحث برندسازی در هر موقعیتی که وضعیت انتخاب برای مصرف کننده وجود دارد، بهره گیرند.
با توجه به اینکه مصرفکنندگان امروزی با انتخابهای بسیاری مواجهاند جای تعجب نیست که بحث برندها تا این حد فراگیر شده و روبه رشد است.
امروز حتی کالاهای اولیه نظیر قند و شکر نیز با بهرهگیری از برندهای قدرتمند تمایزهای بسیاری یافتهاند.
این محصولات به شیوههای متنوعی از دانش نوین برندسازی بهره گرفتهاند. عامل کلیدی موفقیت هرکدام از آنها این بود که مصرفکنندگان متقاعد شدند تمامی گزینههایی که در این رده محصول ارایه میشود مانند هم نیستند.
جامعیت و حضور بحث برندسازی، با نگرش عمیق به کاربردهای متفاوت و متنوع محصول در ردههایی چون کالاهای فیزیکی، خدمات فروشگاه، کسب و کارهای اینترنتی، افراد، سازمانها، مکانها و ایدهها، آشکار میشود.