سبد خرید شما خالی است.
پیشبرد فروش به مفهوم کلیه فعالیتهای کوتاه مدت برای ترغیب مردم به امتحان کردن و استفاده از محصول و خدمت است، فعالیتهای پیشبرد فروش میتوانند بر مشتری نهایی و فروشندگان و اعضا کانال توزیع متمرکز شود. پیشبرد فروش نیز به شیوههای مختلفی قابل اجرا است.
فعالیتهای پیشبرد فروش درصدد هستند تا انگیزههای خرید محصول را برای مشتریها تقویت کنند. براین اساس فعالیتهای پیشبرد فروش براساس اهداف زیر طراحی میشوند:
برخی ازمدیران معتقدند شیوههای پیشبرد فروش متمرکز بر واسطه و مصرف کننده تاثیر مناسبی بر سطح ارزش ویژه برند داشته و تاثیر آن از تبیلغات بیشتر و بهتر است.
این راهبرد به تولید کنندگان امکان تعیین قیمتهای متفاوت برای گروه مشتریان مختلف در بازارهای جغرافیایی گوناگون را می دهد.
بسیاری از شرکتها با تمرکز به رسیدن اهداف کوتاه مدت با ارایه تخفیفات مختلف موجب کاهش بودجه اختصاص یافته به تحقیق و توسعه شده اند.
یکی از مهمترین معضلات سیاست پیشبرد فروش این است که اهمیت قیمت را به عنوان یک عامل اثر گذار در تصمیمگیری مصرف کننده افزایش می دهد و الگوهای سنتی وفاداری برند را از میان می برد.
پیشبرد فروش برپایه اهداف متعددی صورت می گیرد. در این سیاست ، اهداف متمرکز بر مشتری عبارتند از :